Menu
EUR

Klantenservice

Heb je vragen over je bestelling? Of heb je hulp nodig bij het bestellen? Neem gerust contact op met onze klantenservice
085-273 17 72
Maandag t/m Vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur

Neem contact op

Contactgegevens

085-273 17 72
KVK nummer: 06082541
btw-nummer: NL809692442b01
Waddenvereniging Webwinkel Klavermaten 37C
7472 DD Goor

Veelgestelde vragen

Bestellen en betalen
Welke betaalmethoden kan ik gebruiken?

We aanvaarden de volgende betaalmethodes voor aankopen op onze website.

  1. VISA
  2. MASTERCARD 
  3. PAYPAL
  4. KLARNA SOFORT
  5. IDEAL

De betaling moet worden uitgevoerd in de valuta die in je bestelling staat aangegeven. Je producten worden geleverd nadat je betaling is verwerkt. 

Betalen met VISA of MASTERCARD
Als je met credit- of debitcard betaalt, moet je je kaartgegevens invoeren bij het plaatsen van je bestelling.

Als je je bestelling plaatst, nemen we contact op met de uitgever van je kaart om toestemming te vragen om je kaart te gebruiken voor de aankoop van producten. We aanvaarden je bestelling niet (en zullen dus de producten niet naar je verzenden) zolang we geen toestemming hebben van de uitgever van je credit- of debitcard voor het gebruik van je kaart voor de betaling van de order. Zodra de uitgever van je credit- of debitcard toestemming geeft voor het gebruik van je kaart, wordt het benodigde bedrag gereserveerd op je kaart tot het aankoopproces wordt afgerond of geannuleerd. Er wordt echter niets afgerekend tot het aankoopproces is afgerond. Het kan 3 tot 7 dagen duren voor we toestemming hebben gekregen, zelfs bij geannuleerde bestellingen. In dat geval wordt er niets aangerekend, en het gereserveerde bedrag wordt weer vrijgegeven. Neem contact op met de uitgever van je credit- of debitcard voor meer informatie over hun specifieke beleid inzake toestemming.

We nemen alle redelijke maatregelen om onze website veilig te maken en fraude te voorkomen. Alle transacties met credit- of debitcard op deze website worden verwerkt door Mollie, een online gateway die verantwoordelijk is voor het in een veilige omgeving bewaren en automatisch verwerken van de informatie met betrekking tot je betalingsgegevens. 

Betalen via Paypal
Als je via PayPal betaalt, word je verzocht met je e-mailadres en je wachtwoord in te loggen in je PayPal-rekening om de betaling te bevestigen. Als je geen PayPal-rekening hebt, kun je toch maximaal 10 keer met PayPal betalen en word je gevraagd om je persoonsgegevens en creditcardgegevens in te geven.

 

Betaling via alternatieve betaalwijzen
We innen de betaling van een bestelling normaal gezien op het moment dat de verzending van de betreffende producten wordt bevestigd. Als je echter voor een alternatieve betaalwijze kiest, waarbij de betaling van tevoren wordt uitgevoerd, kunnen we de betaling al innen bij de bevestiging van de bestelling.

In het uitzonderlijke geval dat de door jou bestelde producten niet beschikbaar zijn, en je al betaald hebt via een alternatieve betaalwijze, word je onmiddellijk op de hoogte gebracht en betalen wij de aankoopprijs terug.

Deze alternatieve betaalwijzen zijn:

  1. PAYPAL
  2. KLARNA SOFORT
  3. IDEAL
Ik heb me bedacht, kan ik mijn bestelling annuleren?

We kunnen de details van je bestelling helaas niet meer wijzigen nadat deze is geplaatst, aangezien we je bestelling zo snel mogelijk verwerken en verpakken. Mocht het bestelde item toch niet passen? Stuur hem dan naar ons terug voor de juiste maat. Het goede nieuws is dat je alleen de retourzending hoeft te betalen, wij nemen de verzendkosten voor het opsturen van het nieuwe item voor onze rekening.

Ik heb een verkeerd adres ingevuld, kan ik dit nog gewijzigd worden?

Neem zo snel mogelijk telefonisch contact op met onze klantenservice door te bellen naar: 085 273 17 72
We kunnen de details van je bestelling helaas niet meer wijzigen als het pakket is geladen door onze vervoerder.

Verzenden
In welke landen leveren jullie?

Wij leveren in alle Europese landen! 

Wat is de levertijd?

In Nederland wordt je bestelling, indien besteld voor 15:00 uur, de volgende dag al geleverd. Levering naar Duitsland en België duurt 1-2 dagen. Levering naar andere Europese landen duurt gemiddeld 2 tot 5 werkdagen. 

Wat zijn de verzendkosten?

We rekenen geen verzendkosten voor orders boven de €99.- Voor bestellingen onder dit bedrag reken €5.95 verzendkosten. 

Bezorgen jullie ook aan een Pick Up Point, zoals bijvoorbeeld een DPD Parcelshop?

Op dit moment zijn leveringen aan postbussen zoals DPD-pakketpunten, Pick Up Points en dergelijke niet mogelijk. Je ontvangt echter een tracking nummer waarmee je jouw pakket kunt volgen en, afhankelijk van het bezorgbedrijf, een levering kunt aanvragen bij een Pick Up Point.

Mijn bestelling is niet aangekomen, wat moet ik doen?

Controleer eerst de Track & Trace informatie en neem dan contact op met onze klantenservice:

Mijn bezorgstatus zegt dat het pakket naar jullie is teruggestuurd. Wat kan ik nu doen?

Als het pakket niet afgeleverd kan worden, dan kan het voorkomen dat het automatisch naar ons teruggestuurd wordt. Neem dan contact op met onze klantenservice: 

Retourneren en ruilen
Wat is jullie retourbeleid?

Je kunt artikelen binnen 30 dagen na ontvangst van je bestelling retourneren voor terugbetaling of omruiling. Zorg ervoor dat je item ongedragen en ongewassen is en alle tags en labels bevat. 

Als je een bestelling volledig terugstuurt betalen wij eventuele bezorgkosten terug. Dat zijn de kosten voor de thuisbezorging van het artikel. 

Is retourneren gratis?

Retourzendingen voor eigen rekening en risico. De prijs van retourzending is afhankelijk van het land waarin je woont en welk logistiek bedrijf je kiest. Zorg ervoor dat je een Track & Trace nummer ontvangt om je zending in de gaten te houden.

Hebben wij een onjuist of beschadigd product toegezonden, dan zijn de kosten natuurlijk voor onze rekening. 

Waarom moet ik betalen voor het retourneren van producten?

Het versturen van kleding  heeft impact op de natuur. Liever helpen we je daarom zo goed mogelijk een keuze te maken. Kies bewust, gebruik de maattabel of bel ons als je twijfelt over de juiste maat. Hiermee voorkomen we dat het nodig is om te retourneren. Stuur je een product terug, dan betaal je alleen de retourkosten. De oorspronkelijke verzendkosten van het geretourneerde artikel krijg je terug.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren of ruilen?

Gebruik het formulier dat bij je zending zit om aan te geven of je je bestelling wil retourneren voor omruiling of terugbetaling. Geef bij het ruilen aan welk artikel je ervoor in de plaats wil hebben (stijl, maat en kleur) en kijk in onze webshop of het artikel op voorraad is.

Ik woon in de buurt van Goor (Hof van Twente), kan ik mijn retourpakket direct bij jullie afgeven?

Natuurlijk! Je bent meer dan welkom. Laat van tevoren wel even weten dat je komt door te mailen of bellen met ons team. 

Wanneer kan ik mijn terugbetaling verwachten?

De terugbetaling wordt zo snel mogelijk verwerkt nadat we je retourzending in het magazijn hebben ontvangen.

Let op: de terugbetaling wordt verzonden via de oorspronkelijke betaalmethode die voor de aankoop is gebruikt. Het verwerken van creditcard terugbetalingen kan langer duren, aangezien de terugbetaling afhankelijk is van je creditcardmaatschappij.

Ik twijfel of een product past. Kan ik ergens passen?

Natuurlijk! We hebben verschillende Wijs met de Waddenzee winkels. Kijk hier voor de dichtstbijzijnde winkel.

Neem vooraf wel even contact op, want niet alle winkels hebben het volledige assortiment op voorraad. 

Wat doe ik als ik een klacht heb over mijn product?

Uiteraard helpen we je graag als je een klacht hebt over het product dat je hebt aangeschaft. Hiervoor kun je contact opnemen met de klantenservice van de webwinkel. Dit kun je doen door een mailtje te sturen naar [email protected] of bel naar 085-273 17 72.

Verhaal en producten
Hoe duurzaam is de Wijs met de Waddenzee kleding?

We lopen voorop in het ontwikkelen van een zo duurzaam mogelijk manier van kleding produceren en blijven voortdurend innoveren. Op dit moment komt alles wat we gebruiken in onze kleding uit Europa en vindt ook het hele productieproces hier plaats. Daarmee zorgen we voor zo min mogelijk CO2-uitstoot. Daarnaast werken we met zoveel mogelijk gerecyclede materialen. Door dit te doen verkleinen we de afvalberg en besparen we enorm op watergebruik in het productieproces. Dat laatste is belangrijk in een wereld waarin zoet water steeds meer schaars wordt. Waar we geen gerecyclede materialen kunnen gebruiken, kiezen we voor biologisch en natuurlijk. We streven naar 100% plasticvrij. Bijna voor alle producten is dit ook het geval. Op dit moment is het alleen nog niet mogelijk om gerecyclede wol zonder kunstvezels goed aan elkaar te binden. We hopen dat dit in de toekomst wel kan. De samenstelling van onze producten wordt altijd vermeld. Tot slot bieden we tijdloze producten aan voor jarenlang draag- en gebruiksplezier. Ook dat is duurzaam. De textielindustrie is één van de meest vervuilende vormen van industrie in de wereld. De Waddenvereniging laat in samenwerking met Blue LOOP Originals zien dat het anders kan en moet. Voor een gezonde natuur en leefomgeving voor mens en dier.

Waar staat Wijs met de Waddenzee voor?

Met de slogan Wijs met de Waddenzee draag je uit dat je dat het waddengebied je lief is. Met je aankoop steun je bovendien de bescherming van de Waddenzee. Een deel van de opbrengst gaat naar de Waddenvereniging die opkomt voor de rust, ruimte en ruige natuur van dit schitterende natuurgebied. De Waddenzee is uniek en onvervangbaar. Niet voor niks is het als enige natuurgebied in Nederland uitgeroepen tot Unesco Werelderfgoed. Tegelijkertijd staat het waddengebied ook onder grote druk. Daarom is het belangrijk dat zoveel mogelijk mensen uitdragen dat ze van de Wadden houden. Want: wat je lief is, wil je beschermen. 

Veel mensen kennen nog de oude slogan van de Waddenvereniging: Wees wijs met de Waddenzee. Het woord ‘wees’ werd vaak geassocieerd met een wijzend vingertje. Je móet wijs zijn met de Waddenzee. Met de toekenning van de Unesco status tot Werelderfgoed kwam er wereldwijde erkenning voor de bijzondere natuurwaarden van de Wadden. Vanaf dat moment voert de Waddenvereniging de slogan zonder wees. Hiermee draag je uit: ík ben Wijs met de Waddenzee. Wijs zijn met de Waddenzee zou vanzelfsprekend moeten zijn. Helaas is dat nog lang niet het geval. Met het dragen van onze kleding maak jij een statement. Wie volgt?

Waarom is de kleding zo duur?

Eigenlijk zou de vraag wat ons betreft moeten zijn: waarom is andere kleding zo goedkoop? De winkels liggen vol met producten die worden gemaakt onder slechte omstandigheden. Onbewust kopen we dagelijks spullen waar milieuschade, kinderarbeid en uitbuiting aan kleeft. De Waddenvereniging staat als natuurorganisatie voor de bescherming en het behoud van de Wadden. Daarom vinden we het belangrijk dat onze kleding ook met aandacht voor die natuur wordt geproduceerd. Alleen dan klopt het ook met de boodschap die we uitdragen: Wijs met de Waddenzee. De Waddenvereniging biedt kleding en andere producten aan voor een eerlijke prijs.

Kies uw taal
Kies uw valuta

Mijn account

Wachtwoord vergeten?

Recent toegevoegd

Totaal incl. btw
€0,00
Bestel nog voor €99,00 en de verzending is gratis
0
Vergelijk
Start vergelijking

Dit artikel is toegevoegd aan uw winkel wagen!